Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

2016/2017 NR 5 - Projekt „Las diferencias culturales” – czyli jak wyglądają spotkania z gośćmi z Ameryki Południowej

¡Hola! Nazywam się Amelia Rosiak i jestem uczennicą klasy 2d. W ramach mazowieckiego programu stypendialnego realizuję projekt „Las diferencias culturales”. Polega on na badaniu różnorodności mieszkańców krajów Ameryki Południowej, którzy obecnie żyją w Warszawie. Organizuję spotkania kulturowe, na które zapraszam gości z tych państw. Jak wyglądają przygotowania do takich wydarzeń? Co robię podczas uroczystości? Z jakimi ludźmi miałam do tej pory okazję porozmawiać i przeprowadzić wywiad ? Jeśli jesteście ciekawi, zapraszam do dalszego czytania. :)

1. Przygotowania

11Przygotowania do spotkania wbrew pozorom są bardzo czasochłonne. Gdy znam już datę przybycia gościa i kraj, z którego pochodzi, mogę zabierać się do pracy. Najpierw staram się dowiedzieć jak najwięcej rzeczy na temat danej narodowości. Następnie na każde spotkanie robię plakaty informacyjne, opracowuję spersonalizowaną listę pytań do wywiadu, układam plan całego wydarzenia wraz z uroczystym powitaniem w wersji dwujęzycznej – polsko-hiszpańskiej, jak również tworzę ulotki dla zaproszonych klas. Jeszcze tylko zaproszenia i gotowe!

2. Spotkanie

Spotkanie zaczyna się od przemówienia Pani Dyrektor. Potem nadchodzi czas na uroczyste powitanie przeze mnie oraz przestawieniem gościowi naszej szkoły. Wszyscy zgromadzeni uczniowie śpiewają wspólnie hymn szkoły, a następnie głos zostaje oddany specjalnej osobie, która opowiada o swoim kraju, dzieląc się ze zgromadzoną publicznością ciekawostkami i informacjami, których nie przeczytamy w internecie.
Często ma też prezentację ze zdjęciami zapierającymi dech w piersiach. Dalej dochodzimy do kluczowej części spotkania, mianowicie wywiadu. To na jego podstawie badam różnorodność mieszkańców Ameryki Południowej.
Masz pytanie do gościa? Nie wstydź się, tylko pytaj! Gość opowiada na (prawie) wszystkie pytania. :)

3. Goście

12Do tej pory miałam przyjemność prowadzić spotkania z gośćmi z: Kolumbii, Wenezueli, Gwatemali i Ekwadoru. Były to osoby pracujące w Ambasadach, ale też gościłam nauczyciela i przedsiębiorcę. Każdy z nich był wyjątkowy. Niektórzy bardzo ładnie mówili po polsku, inni nie mówili wcale. Jedni byli wyluzowani, po innych było widać, że trochę się stresują. Każde spotkanie było oryginalne i jedyne w swoim rodzaju.

Podsumowując, muszę przyznać, że realizowanie takiego projektu to olbrzymia przyjemność, ale też dużo pracy i obowiązków. To również pokonywanie własnych słabości, nauka radzenia sobie z tremą i wieloma zmianami, które niekiedy „pojawiają się” na minutę przed rozpoczęciem spotkania. Jednak, co najważniejsze, jest to cudowna przygoda, którą życzę każdemu. :)

Amelia ROSIAK
2D

2016/2017 NR 5 - Akcja promocyjna adopcji psów ze schroniska Fundacji Azylu pod Psim Aniołem

Grupa Global Scholars zaangażowała się w pomoc zwierzętom ze schroniska Fundacji Azylu pod Psim Aniołem. Na przełomie kwietnia i maja zorganizowaliśmy w naszej szkole zbiórkę najbardziej potrzebnych zwierzakom rzeczy (koce, karmy itp.). Wszystkie przedmioty zostały zawiezione do schroniska 10 maja.

13To jednak nie koniec naszej pomocy dla podopiecznych ze schroniska. Na festynie szkolnym, który odbędzie się 10 czerwca, przeprowadzimy akcję promocyjną adopcji psów.

Adoptować psa można na dwa sposoby: przyjąć jednego ze zwierzaków do swojego domu albo, jeśli ktoś nie ma takiej możliwości, może adoptować wybranego pupila wirtualnie. Na czym polega taka adopcja, można przeczytać na stronie schroniska http://www.psianiol.org.pl/. Informacji udzielimy również bezpośrednio na pikniku szkolnym.

Wszystkie zwierzęta ze schroniska czekają na nowy dom i liczą na pomoc.

GRUPA GLOBAL SCHOLARS

2016/2017 NR 4 - Szkoła otwarta na wielokulturowość

Polska szkoła stopniowo przestaje być miejscem, gdzie o wielojęzyczności i wielokulturowości uczniowie dowiadują się tylko z podręczników. Oto działania Gimnazjum nr 164 na rzecz edukacji wielokulturowej i wielojęzycznej:
111. Klasy dwujęzyczne.
2. Projekty polegające na międzynarodowej wymianie uczniów (Comenius, Erasmus).
3. Lekcje języka polskiego jako języka obcego oraz kultury polskiej.
4. Zajęcia wyrównawcze zarówno z języków obcych, jak i innych przedmiotów.
5. Nauka języków obcych w sposób nieformalny (np. wycieczki do ambasad różnych krajów, udział w konkursach językowych, organizowanie różnych wydarzeń szkolnych dotyczących wielokulturowości i wielojęzyczności np.: Dzień języków obcych, konkursu Szkoła otwarta na wielokulturowość, Global scholars, Destination Imagination).
W ramach konkursu Szkoła otwarta na wielokulturowość w gazetce powstała nowa rubryka pt. Poliglotą być, na łamach której publikowane będą słówka i zwroty w różnych językach oraz ciekawostki językowe.

POLIGLOTĄ BYĆ

Czeski

Ano - tak
Ne - nie
Dobré ráno - dzień dobry (o poranku)
Dobré odpoledne - dzień dobry po południu

Francuski

Oui - tak
Non - nie
Bonjour - dzień dobry
Bonsoir - dobry wieczór

Holenderski

Ja - tak
Nee - nie
Goedemorgen - dzień dobry (rano)
Goedemiddag - dzień dobry (po południu)

Niemiecki

Ja - tak
Nein - nie
Guten Morgen - dzień dobry! (rano)
Guten Tag - dzień dobry
Guten Abend - dobry wieczór

Włoski

Si - tak
No - nie
Boungiorno - dzień dobry
Buonasera - dobry wieczór

Grecki

ne - tak
ochi - nie
Kalimera - dzień dobry (rano)
Kalo wradhi - dobry wieczór

Chiński

Shi de - tak
Bu - nie
Zăoshang hăo dzień dobry (rano)
Ni hăo - dzień dobry (do znajomego)
Nín hăo - dzień dobry (do osoby obcej)

Dlaczego obce języki nas tak bawią?

Słówka Polsko-Czeskie
Mam pomysł - mam napad
Jeż - pohodowy kaktus
Chwilowo nieobecna - momentalnie niepzitomna
Świeży - cerstwy
Batman - Netoperek

Roksana PAPIRKOWSKA
nauczyciel języka polskiego

2016/2017 NR 3 - Szkolny rodzinny konkurs poetycki

SZKOLNY RODZINNY KONKURS POETYCKI na wiersz propagujący idee olimpijskie bądź nawiązujący do koncepcji szkoły „Przez naukę i sport ku dorosłości” ROZSTRZYGNIĘTY!

Oto wyniki:

W kategorii UCZNIOWIE:

I miejsce KAMIL ŻELAŚKIEWICZ kl. 1c
II miejsce JAN NOŻYŃSKI kl. 3b
III miejsce HUBERT OWCARZ kl. 1d
Wyróżnienie ILONA NOWOSADZKA kl. 3b

W kategorii RODZICE:

I miejsce p. ANNA WIKTOROWSKA
I miejsce p. WOJCIECH ZATYKA

Nagrodzone wiersze zaprezentujemy w kolejnych numerach NM.

2016/2017 NR 2 - Apel z okazji Święta Niepodległości

14 listopada w naszej szkole odbył się apel dotyczący Święta Niepodległości. Mogliśmy obserwować wyjątkowe występy uczniów. Nad całością czuwał niezastąpiony pan Paweł Stelmach. Nie można nie zauważyć ogromnego zaangażowania klasy 3d w całe przedsięwzięcie. Jak zawsze o wyjątkową oprawę muzyczną zadbał chór pod opieką pana Marcina Świerkockiego.

11

Joanna GRZEGORCZYK
Julia BYŚKINIEWICZ
3B

2016/2017 NR 2 - Projekty

Nasza szkoła bierze udział w niesamowitych międzynarodowych projektach, których z roku na rok przybywa.

W ramach programu Erasmus+ nasze gimnazjum realizuje projekt „Commu-nication and Culture” i za parę tygodni nasi uczniowie wyjadą do Finlandii. Uczestnictwo w tym przedsięwzięciu daje uczniom ogromną szansę do poznania kultury innych krajów.

Warto tu wspomnieć o innych programach: GLOBAL SCHOLARS oraz MIĘDZYNARO-DOWYM PROGRAMIE KREATYWNOŚCI „DESTINATION IMAGINATION''.

Global Scholars to nowatorska inicjatywa edukacji online. Łączy ona studentów od 10 do 13 lat na całym świecie. Działania programu pomagają rozwijać u uczniów zdolności językowe oraz znajomość technologii. Global Scholars zapewnia dostęp do interaktywnej, multimedialnej klasy online, w której uczniowie mogą wymieniać się informacjami ze swoimi rówieśnikami z innych krajów.

Destination Imagination to program, który stawia na wyszukiwanie młodych, ambitnych ludzi, którzy już od wczesnego etapu rozwoju poszukują możliwości doskonalenia swoich talentów, rozwoju kreatywności oraz umiejętności XXI wieku. Uczy przede wszystkim kreatywnego rozwiązywania problemów, tworzenia innowacji, rozwiązywania ekscytujących wyzwań, zarządzania czasem, zasobami ludzkimi, materiałami, finansami i pomysłami, a także umiejętności skutecznej komunikacji i prezentacji wytworów własnej pracy oraz pracy zespołu.

2016/2017 NR 2 - The Mass Media

Od początku roku szkolnego do końca grudnia 2016 r. szkolne koło Erasmus+ wykonuje różne zadania związane tematycznie ze środkami masowego przekazu. Ich realizacja jest dla naszych uczniów prawdziwym wyzwaniem, ale równocześnie niezapomnianą zabawą. W ramach projektu „Communication and Culture” koło Erasmus+ wykonało prezentacje na następujące tematy: Programy muzyczne w Polsce, Prasa polska poświęcona muzyce, Produkty spożywcze typowe dla mojego kraju, Zasady tworzenia reklamy telewizyjnej, Jak działają fale radiowe? Dlaczego w naszym kraju możemy odbierać telewizję z całego świata? Uczniowie współtworzyli pantomimę w maskach, której celem było zaprezentowanie trudów codziennego życia pt. „Zgadnij co czuję?”. Nie zabrakło wielu emocji podczas przesłuchania talentów muzycznych naszej szkoły „The voice of Erasmus+”. Uczniowie śpiewali znane piosenki w naszym języku narodowym. Aktualnie wszyscy partnerzy projektu pracują nad reklamą telewizyjną swoich produktów krajowych. Dnia 29.11.2016 r. zostanie wybrany z każdej szkoły najlepszy produkt, który będzie stanowił oficjalną reklamę telewizyjną krajowego produktu.

Reklamy będą udostępnione na kontach lokalnych FB. W niniejszym artykule zamieszczamy niektóre reklamy prasowe proponowane przez uczestników koła Erasmus+.

12  13  14  15

O wybranych na potrzeby reklamy produktach krajowych będzie można usłyszeć podczas transmisji reklamy radiowej, która zostanie nadana na przerwie obiadowej w szkole. Okres „The Mass Media” będzie doskonałą okazją do przeprowadzenia w naszym gimnazjum sondażu na temat „Mój punkt widzenia na media XX wieku”, jak również nagrania audycji radiowej „Wpływ Mass Mediów na nasze życie”. Realizacja zadań w ramach koła to wielka i niezapomniana przygoda.

2016/2017 NR 1 - Szkolny rodzinny konkurs poetycki

Weź udział w szkolnym rodzinnym konkursie poetyckim na wiersz propagujący idee olimpijskie bądź nawiązujący do koncepcji naszej szkoły „Przez naukę i sport ku dorosłości”!

11Konkurs będzie odbywał się w dwóch kategoriach:
• I kategoria – Uczniowie.
• II kategoria – Rodzice.

Wymogi redakcyjne:
• forma dowolna – zgodna z artystycznymi wyborami twórców,
• treść – zgodna z tematem konkursu,
• wiersz musi zawierać minimum 6 wersów.

Prace należy przesłać na adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. bądź dostarczyć w formie elektronicznej nauczycielowi języka polskiego do 30 listopada 2016 r.

2016/2017 NR 1 - Kalendarz roku szkolnego

Dni wolne od zajęć dydaktycznych:
31 października 2016 r.
2 maja 2017 r.
16 czerwca 2017 r.

Zimowa przerwa świąteczna:
23-31 grudnia 2016 r.

Ferie zimowe:
13-26 lutego 2017 r.

Wiosenna przerwa świąteczna:
13-18 kwietnia 2017 r.

Egzaminy gimnazjalne w klasie III:
19, 20, 21 kwietnia 2017 r.

Zakończenie roku szkolnego:
23 czerwca 2017 r.